Szukasz informacji na temat programów partnerskich?
Nie wiesz co to są programy partnerskie i czym są sieci afiliacyjne?
Ten materiał powstał specjalnie dla Ciebie - abyś poszerzył swoją wiedzę na zarabiania w Internecie.
W artykule tym dowiesz się czym są programy partnerskie, jak zarabiać na programach partnerskich, jakie modele rozliczeń stosuje się w programach partnerskich?
Zarezerwuj sobie kilka minut i zobacz jak zarabiać w prosty sposób na programach partnerskich.
Gotowy? Zaczynajmy.
Co to są programy partnerskie
Modele rozliczeń w programach partnerskich
Wybór samego programu partnerskiego to nie wszystko. Bardzo ważne jest wybrać odpowiednią sieć afiliacyjną z dobrym modelem rozliczeń.
Jaki jest najlepszy model rozliczeń w programach partnerskich?
Na to pytanie niema jednoznacznej odpowiedzi. Najprościej można by powiedzieć, że taki który przyniesie Ci największy zysk.
Z pewnością widziałeś jakie skróty jak CPS, CPL, CPC...
Skrót "CP" oznacza z angielskiego "cost per", czyli za co płaci reklamodawca.
Przedstawiamy najbardziej popularne modele rozliczeń w programach partnerskich:
CPA (ang. Cost Per Action)
Rozliczenie za wykonanie czynności określonej przez reklamodawcę.
Akcja ta nie musi być kupnem produktu bądź pozostawieniem swoich danych osobowych.
Przykładem może być:
- pobranie aplikacji;
- obejrzenie sponsorowanego filmu;
- zagranie w grę;
Stosowane są również rozwiązania hybrydowe np. CPC + CPL lub CPS + CPL. Prowizja rozbita jest wtedy na więcej działań.
CPC (ang. Cost Per Click)
Płatność realizowana jest na kliknięcia.
Prowizja przyznawana jest partnerowi za każdorazowe kliknięcie w reklamę, baner, link w tekście bądź przycisk.
Bardzo często prowizja przyznawana jest za kliknięcia unikalne (1 klik na IP), dodatkowo reklamodawca może nałożyć dodatkowe warunki jak czas na stronie oraz odrzucanie kliknięć zza granicy.
Sposób ten wykorzystywany jest między innymi przez Google AdSense.
CPL (ang. Cost Per Lead)
Prowizja przyznawana za poprawnie uzupełniony formularz. Bardzo często tym leadem jest sam adres email. Zasada jest taka że im więcej danych do uzupełnienia tym wyższa stawka.
W przypadku tego modelu reklamodawcy mogą odrzucać leady gdy dane są nie prawidłowe.
CPS (ang. Cost Per Sale)
Jest to nic innego jak prowizja od sprzedaży. Metoda szeroko wykorzystywana przez sklepy internetowe - łatwo śledzić transakcje.
Prowizją może być procent sprzedaży netto lub konkretna kwota.
Warunki korzystania z tego modelu różnią się w zależności od programu partnerskiego.
CPO (ang. Cost Per Order)
Model podobny do wyżej opisanego CPS.
Różnica polega na tym że prowizja powinna zostać naliczona podczas złożenia zamówienia.
W przypadku CPS bardzo często produkt musi zostać zamówiony zapłacony oraz nie zwrócony w ciągu 30dni - tu powinno wystarczyć samo zamówienie.
Zdarza się iż mimo oznaczania programu jako CPO warunki naliczania są jak w CPS.
Uważaj na warunki...
Niezależnie jaki model rozliczania wybierzesz - zwracamy szczególną uwagę na warunki korzystania z programów partnerskich.
Bardzo często zdarza się tak że dane podlegają mocnej walidacji. Często jeden zapis w regulaminie może spowodować że większość naszych akcji będzie odrzucona, a tym samym nasz zarobek będzie znikomy.
Czytajcie zasady i wybierajcie programy partnerskie z modelami rozliczeń które są tego warte.
Chcesz poznać najlepsze sieci afiliacyjne? Zobacz ranking najlepszych programów partnerskich na naszej stronie głównej.